Michael Prince Johnson

Neue Alben: African Civilizations Vol.5, My Symphony Vol.1, inkludiert DJ Mix Albums 72 Diamonds Vol. 35, 72 Diamonds Vol. 36, 72 Diamonds Vol. 37  und Michaela Queenie Johnson 5.

CD Album: 72 Diamonds Vol.36 with 15 Songs.

CD Album Bestellung: www.michaelprincejohnson.com

Musikrichtungen: House, Dancefloor, Classical Music, Classical Crossover music,  Funk, Instrumentals, Hip-Hop, RnB, Soul, Jazz, Blues, Club, Afrobeat, Reggae, Dancehall, Hard Rock, Heavy Metal, Filmmusik und alle Arten von Elektronische Tanzmusik.

Veröffentlichungsjahr: 2019

Label:  WorldOceanMusicGroup.com

Produziert, Komponiert und Arrangiert von Michael Prince Johnson

 

Musikthemen und Bedeutungen seiner Liedtitel: sind über der  Wahrheit afrikanischer Zivilisationen, afrikanischem Glaubenssystem, afrikanischer Kultur, Religionsgeschichte, zu Wissen, wissenschaftlichem Rassismus, Diskriminierung gegen  Schwarzafrikanern, Psychologie, Genetik (Biologie), Soziologie, Wirtschaft, Mathematik, Physik, Meditation (afrikanischer Herkunft), Bildung, Bedeutung von Musik, Weltgeschichte und heute.

 

Duo Band Mitglied von 72 Diamonds: Michael Prince Johnson und seiner Frau Michaela Queenie Johnson.

 

Hören, kaufen,bestellen Sie die folgenden Alben oder Singles: www.michaelprincejohnson.com

 

Biografie von Michael Prince Johnson

Michael Prince Johnson (geboren am 24. November 1983) ist ein afro-amerikanischer unabhängiger und professioneller außergewöhnlich Musik Künstler, Musikproduzent, Komponist, Arrangeur, Liedermacher und DJ. Er ist auch unabhängiger Forscher, Historiker und Aktivist. Seine Musik hat eine außerordentlich kenntnisreiche Botschaft, ein sehr extrem kompliziertes Musikthema und eine wahre Historische Bedeutung. Und seine Musik wird einfach als Musik des Wissens, der Wahrheit, Bewusstsein und des Gewissens beschrieben. Seine Musik beeinflusst die Populärkultur. Er trat weltweit in zahlreichen Clubs und Events auf.Seine Songs wurden auf CBS, BET (Black Entertainment Television), Starcraft Videospielen, Filmen und auf Youtube-Kanälen platziert und gesampelt.Darüber hinaus sind einige seiner Songs für Sony / The Orchard, EMI Music Publishing und Warner / Chappell Music Lizenziert.Außerdem wurden seine Songs vom nationalen Radiosender ORF Radio, FM4 und anderen unterstützt. Auch sein Musikvideo zu "Say My Name" aus dem Album 2010 "Say My Name Pt 2" war im österreichischen Musikfernsehen GO TV stark gespielt. Er hat den größten Musikkatalog in Österreich. Außerdem, er ist international und national am meisten gesampelte Musiker aus Österreich. Und er ist auch der meistverkaufte Künstler aus Österreich mit afrikanischer Herkunft.

Außerdem , er ist Mitglied der erfolgreichen internationalen Duo-Gruppe The 72 Diamonds mit seiner Frau Michaela Queenie Johnson. Er veröffentlichte ab 2007  bis heute insgesamt 70 Alben, über 600 Lieder, 150 Singles, DJ Mix Alben und verkaufte weltweit über 5,9 Millionen inkludiert streamings. Alle Alben und Lieder sind selbstproduziert, komponiert und arrangiert.  Bekannt ist er vor allem für seine außergewöhnlichen produktiven Musikproduktionen und musikalischen Werke, für regelmäßige massive Albenveröffentlichungen, Liedertitel über die Wahrheit afrikanischer Zivilisationen, afrikanisches Glaubenssystem, afrikanische Kultur, Religionsgeschichte, über Wissen, wissenschaftlichen Rassismus, Diskriminierung gegen Schwarzafrikaner, Psychologie, Genetik, Soziologie, Wirtschaft, Mathematik, Physik, Meditation (afrikanischer Herkunft), Bildung, Bedeutung der Musik, Weltgeschichte und heute. Seine Musik unterrichten Menschen über die Wahrheit afrikanischer Zivilisationen, Kultur, afrikanischer Religion und um die Menschen zu verstehen, wie wichtig ist vereint zu sein. Dies ist, was seine Lieder Titel von seinen bemerkenswerten Alben African Civilizations Volumes sind. Seine Musik Stil sind Funk, Instrumentals, Instrumental-Hip-Hop, RnB, Soul, Jazz, Dancefloor, House, Blues, Club, Afrobeat, Reggae, Dancehall, Hard Rock, Heavy Metal, Filmmusik, Klassische Musik, klassischer Crossover  und alle Arten von Electronische Tanzmusik. Der Erfolg seiner Musikverkäufe macht ihn und seine Duo-Gruppe The 72 Diamonds zum internationalen Superstar-Status. Alle seine Alben und Lieder sind weltweit in seinem Download-Store oder bei iTunes und Amazon erhältlich. Auch über 300 Download-Stores.Im Alter von 7 Jahren schrieb, komponierte, arrangierte und singt er seine eigenen Lieder. Neben dem DJ-Set spielt er verschiedene Instrumente wie Drum Machine, MPC, Percussion und Keyboards.  Seine erfolgreichsten Alben sind 72 Diamonds Volumes, African Civilizations Volumes, Michaela Queenie Johnson Volumes, Rock Crystal Vol.1, Chill Out Time Volumes, Erotic Time Volumes, Halloween Time Volumes, My Symphony Vol.1 Top Singles From Michael Prince Johnson und Top Singles Dance and House. 

 

Seine bedeutendsten Singles:

"African Civilizations Are The Oldest In Human History", " Kemet-Egypt Mean Place Of The Black African People (Land Of The Black People) ", "90% Of The Knowledge Today Is Originated From Black Africans", "Stolen Legacy Of Kemet Egypt Greek Philosophy Is Stolen Kemet-Egyptian Philosophy ", "Africans Have More Genetic Variation Than Other Race (DNA Proof)", " Know Yourself Is African Wisdom", "In Ancient Civilizations, They Worship Black Man And Black Women As Black Gods And Black Goddes", " African Belief System Is The Origin Of All Religion" , " You Are Not Nigger, But Origin Of Human Race (DNA Proof)", "Blackness Is Origin Of All Colours", "European And Arab Supremacy (Read About)", " Scientific Racism ( Read About)", My Symphony Vol.1 and list goes on.

 www.michaelprincejohnson.com   

New Albums: African Civilizations Vol.5, My Symphony Vol.1, includes DJ Mix Albums 72 Diamonds Vol. 35, 72 Diamonds Vol. 36, 72 Diamonds Vol. 37  und Michaela Queenie Johnson 5.

CD Album: 72 Diamonds Vol.36 with 15 Songs.

CD Album Purchase order at www.michaelprincejohnson.com

Music Genre: House, Dancefloor, Classical Music, Classical Crossover music,  Funk, Instrumentals, Hip-Hop, RnB, Soul, Jazz,  Blues, Club, Afrobeat, Reggae, Dancehall, Hard Rock, Heavy Metal, Filmmusik und alle Arten von Elektronische Tanzmusik.

Released: 2019

Label: WorldOceanMusicGroup.com

Produced, Composed and  Arranged by  Michael Prince Johnson

 

Music Topics and Meanings of his Song Titles: about the truth of African Civilizations, African Belief System, African Culture, History Of Religion, about Knowledge, Scientific Racism, Discriminations Against  Black African People, Psychology, Genetics ( Biology), Sociology, Economics, Mathematics, Physics, Meditation ( African Origin ), Education, Meaning Of Music, World History and Today.

 

Duo Band Members of 72 Diamonds: Michael Prince Johnson with his wife Michaela Queenie Johnson.

 

Listen, Purchase and Buy The Albums or Singles at  www.michaelprincejohnson.com 

 

Biography of Michael Prince Johnson

Michael Prince Johnson (born November 24, 1983) is an African-American single-handed professional extraordinary prolific and multi-genre recording artist, music producer, composer, arranger, singer-songwriter, and DJ. In addition, independent researcher, historian, and activist. His music has an extraordinarily knowledgeable message, very extremely complicated music topic, and true educational impact. And his music is described simply Music Of Knowledge, Truth, Consciousness, and Conscience. In addition, his music has an influence on popular culture. As DJ he has performed in numerous clubs and events worldwide.

His songs were placed and sampled on CBS, BET (Black Entertainment Television), Starcraft video game, films, and on youtube channels. In addition, some of his songs are licensed to the Sony/The Orchard, EMI Music Publishing, and Warner/Chappell Music.

His songs were supported on national radio station ORF Radio, FM4 and among others. Also his music video for "Say My Name" from the album 2010 " Say My Name Pt 2" get heavy rotation on Austrian music television GO TV.

He has the largest music catalog in Austria. In addition the most sampled musical artist internationally and nationally that comes from Austria. And he is also the best selling recording artist from Austria with African descent.

Also a member of successful international music duo group The 72 Diamonds with his wife Michaela Queenie Johnson. He released from 2007 up to today totally of 70 albums, over 600 songs, 150 singles, includes DJ Mix albums under his credits and sold about 5.9 million worldwide includes streamings. All albums and songs are self-produced, composed and arranged. He is best known for his extraordinary prolific music productions and musical works, for regular massive albums releases, song titles about the truth of African Civilizations, African Belief System, African Culture, History Of Religion, about Knowledge, Scientific Racism, Discriminations Against  Black African People, Psychology, Genetics ( Biology), Sociology, Economics, Mathematics, Physics, Meditation ( African Origin ), Education, Meaning Of Music, World History and Today.

His music is educating people about the truth of African civilizations, culture, belief system and to make people understand the importance of being united. This is what his songs titles from his notable albums African Civilizations Volumes are about. In addition, his music combines funk, instrumentals, instrumental hip-hop, RnB, soul, jazz, dancefloor, house, blues, club, Afrobeat, reggae, dancehall, hard rock, heavy metal, Film music, Classical music, Classical Crossover music and all types of Electronic Dance Music. The success of his music sales makes him and his bands 72 Diamonds to international superstar status.

In additions, all his albums and songs are available worldwide on his download store or on iTunes, and Amazon. Also over 300 download stores. At the age of 7, he wrote, composed, arranged and sang his own songs. In addition to the DJ set, he plays various instruments such as drum machine, MPC, percussion, and keyboards.

His most successful albums are 72 Diamonds Volumes, African Civilizations Volumes, Michaela Queenie Johnson Volumes, Rock Crystal Vol.1, Chill Out Time Volumes, Erotic Time Volumes, Halloween Time Volumes, Top Singles From Michael Prince Johnson and Top Singles Dance and House.  

 

List of his most notable singles: "African Civilizations Are The Oldest In Human History", " Kemet-Egypt Mean Place Of The Black African People (Land Of The Black People) ", "90% Of The Knowledge Today Is Originated From Black Africans", "Stolen Legacy Of Kemet Egypt Greek Philosophy Is Stolen Kemet-Egyptian Philosophy ", "Africans Have More Genetic Variation Than Other Race (DNA Proof)", " Know Yourself Is African Wisdom", "In Ancient Civilizations, They Worship Black Man And Black Women As Black Gods And Black Goddes", " African Belief System Is The Origin Of All Religion" , " You Are Not Nigger, But Origin Of Human Race (DNA Proof)", "Blackness Is Origin Of All Colours", "European And Arab Supremacy (Read About)", " Scientific Racism ( Read About)", My Symphony Vol.1 and list goes on.

www.michaelprincejohnson.com  



Gluck „Orfeo ed Euridice“ am luzerner theater

Orfeo ed Euridice“ eine Operninszenierung am Luzerner Theater, die am 23. Februar 2019 ihre Premiere feierte

Wie kaum eine andere Oper hat Christoph Willibald Glucks „Orfeo ed Euridice“ den Entwicklungsgang der Oper beeinflusst. Die traditionelle „Opera seria“ wurde durch Glucks „Azione teatrale“, die den natürlichen, authentischen Ausdruck der Figuren in den Mittelpunkt stellt, herausgefordert und gewissermaßen überwunden.

 

Der Orpheus-Mythos, der die Form der Oper selbst begründete und bis heute zu den beliebtesten Stoffen des Musiktheaters zählt, hatte mit Gluck eine vollkommen neue Ausformung gefunden. Seine Verarbeitung der Geschichte von Orpheus, der die Götter der Unterwelt mit seinem Gesang betörte, um seine geliebte Eurydike ins Leben zurückholen, ist von einer bis dahin nicht gekannten dramatischen Wahrhaftigkeit und lässt das Publikum tiefen Anteil nehmen an der Gefühlswelt der Protagonisten.

 

Und genau diese Oper hat sich die künstlerische Leiterin «Tanz Luzerner Theater» Kathleen Mc Nurney zu ihrem 10-Jahre-Jubiläum selber ein Geschenk gemacht. Ein spartenüber- greifendes Projekt, in dem die Tänzer zusammen den drei Sängerinnen und dem Opernchor des Luzerner Theaters auf der Bühne gemeinsam ohne eine besondere Dominanz einer Spezies das Publikum mit vielen schönen und beeindruckenden Bilder beschenkt. Und so blickt man gleich zu Beginn durch ein kreisrundes Loch in der weißen Bühnenwand und wird von zahlreichen Händen begrüßt, bevor man das Bild von Euridice überdimensional sieht. Es ist ihre Trauerfeier, auf der jedoch folkloristische Kostüme die Totenklage und kein trübes Schwarz vorherrscht. Gemeinsam mit den Tänzern wird so gekonnt die Brücke zum Jenseits und der damit einhergehende Verbindung zu den Lebenden gebaut. Die Tänzer, die eng sich verschlingen und in wellenförmigen Bewegungen verschmelzen in einer Harmonie, die dem Publikum die Innigkeit der Liebe von Orfeo und Euridice nahebringt. Choreograf Marcos Morau beherrscht mit einer Körpersprache virtuos die Szene und wird hierbei unterstützt vom  Blanca Añón mit einem malerischen Bühnenbild und Silvia Delagneau mit den farbenfrohen Kostümen. Ein Teil der entstehenden Harmonie wird Publikum mit dem einheitlichen Bild von Bühne, Tänzern, Sänger und Chor wie selbstverständlich gegeben. So vergeht der erste Akt viel zu schnell.

 

Im zweiten Akt muss Orfeo in die Unterwelt, um seine Euridice zu retten. Bei Morau ist das ein Supermarkt, mehr noch ein Logistikcenter, das sauber mit weißen Paketen eine kalte und sterile Atmosphäre erzeugt. Auch hier tragen alle dasselbe, Tänzer wie Chor, aber jetzt sind es grüne Uniformen, die an Arbeits- bzw. OP-Kleidung erinnern. Immer wieder werden weiße Pakete gestapelt, aufgetürmt, herumgetragen, verschoben. Die Bewegungen mechanisch, wie Roboter schieben sich Tänzerinnen und Tänzer mit eckigen, schlaksigen Bewegungen über die Bühne. So wird die Umwelt ohne Emotionen und gefühlskalt dargestellt, was so faszinierend wirkt. Es steht natürlich aber im krassen Gegensatz zur lieblichen Musik Glucks. Auch verwundert das Ende dann auch nicht mehr. In dieser heutigen Unterwelt kann es kein Happyend geben. Orfeo dreht sich zu Euridice und ihr klagen nach Liebe und Aufmerksamkeit um und so wird stirbt bezeichnenderweise Euridice den Erfrierungstod in einem großen Eisschrank mit einer Glastür.

 

Musikalisch führt der junge Dirigent des Luzerner Theaters Alexander Sinan Binder gefühlvoll und doch mit der Präzision eines Uhrwerks das Luzerner Sinfonieorchester, so dass Musik, Gesang und Tanz in einander gekonnt verschmelzen. Tänzerisch werden unsere Augen mit sehr differenzierten Bewegungen verwöhnt.

 

Bezüglich der Gesangsleistungen möchte ich hier die überzeugende Kritik von Urs Mattenberger zitieren: „Allein schon musikalisch lohnt sich also dieser Abend – auch wegen der weiblichen Solistinnen: Gastsängerin Abigail Levis drängt diesen Orfeo, wenn er in der Unterwelt Euridice zurückgewinnen will, impulsiv, mit zuweilen erregtem Vibrato, über das Schlichtheits-Ideal von Glucks Musik hinaus. Ensemble-Mitglied Diana Schnürpel, die bisher vor allem als Koloratursopran brillierte, verhilft mit expressiv-warmer Stimme Euridice zu einem Leidenspathos, das sich auch darstellerisch ohne Übertreibung in der Distanz schaffenden Rahmen dieser Inszenierung einfügt.“ (Urs Mattenberger, Luzerner Zeitung, 24.02.2019)

 

So bleibt mir nur ein sehr großes Lob auszusprechen. Emotionen, die bewegen und zum Nachdenken anregen über hier und jetzt und die Gefühlskälte der heutigen Gesellschaft.

 

 Eine äußert gelungene Produktion, die nicht nur eingefleischte Oper-Liebhaber in ihren Bann ziehen wird, sondern die Brücke schlägt und Jedermann mitnimmt und so an die Oper feinfühlig ohne Überforderung heranführt.

 

Das Premierenpublikum war begeistert, dankte mit langanhaltendem Applaus und einer Standing Ovation.

FOTOS Gregory Batardon

TEXT Olaf Schnürpel Freier Journalist/Mitglied im DJV

Orfeo ed Euridice"; an opera production at the Lucerne Theatre, which celebrated its premiere on 23 February 2019.

Christoph Willibald Gluck's opera; „Orfeo ed Euridice" has influenced the development of opera more than almost any other opera. Gluck's „azione teatrale" which focuses on the natural, authentic expression of the characters, challenged and, to a certain extent, overcame the traditional „opera seria".

 

The myth of Orpheus, which founded the form of opera itself and is still one of the most popular themes of musical theatre today, had found a completely new form with Gluck. His processing of the story of Orpheus, who beguiled the gods of the underworld with his singing and brought his beloved Eurydice back to life, is of a hitherto unknown dramatic truthfulness and allows the audience to take a deep interest in the emotional world of the protagonists.

 

And it is precisely this opera that the artistic director of dance of the Luzerner Theater Kathleen Mc Nurney, made herself a present for her 10th anniversary. An interdisciplinary project in which the dancers together with the three singers and the opera choir of the Lucerne Theatre present the audience with many beautiful and impressive pictures on stage without any particular dominance of a species. And so, you look right at the beginning through a circular hole in the white stage wall and are greeted by numerous hands before you see the picture of Euridice oversized. It is her funeral service, on which folkloristic costumes, however, the lament for the dead and no cloudy black prevails. Together with the dancers the bridge to the afterlife and the connection to the living is skilfully built. The dancers, who intertwine closely and merge in wave-like movements in a harmony that brings to the audience the intimacy of Orfeo and Euridice's love. Choreographer Marcos Morau masters the scene with a virtuoso body language and is supported by Blanca Añón with a picturesque stage design and Silvia Delagneau with the colourful costumes. A part of the resulting harmony is given to the audience with the uniform image of stage, dancers, singers and choir as a matter of course. So the first act goes much too fast.

 

In the second act Orfeo has to go to the underworld to save his Euridice. At Morau this is a supermarket, even more a logistics centre, which cleanly creates a cold and sterile atmosphere with white parcels. Here, too, everyone wears the same, dancers as choir, but now it's green uniforms that remind us of work clothes or surgical gowns. Again, and again white packages are stacked, piled up, carried around, moved. The mechanical movements, like robots, are pushed over the stage by dancers with angular, lanky movements. Thus, the environment is represented without emotions and emotionally cold, which has such a fascinating effect. But of course, it stands in stark contrast to the lovely music of Gluck. The end is no longer surprising either. In today's underworld, there can be no happy ending. Orfeo turns to Euridice and her lament for love and attention and so, significantly, Euridice dies of frostbite in a large refrigerator with a glass door.

 

The young conductor of the Lucerne Theatre Alexander Sinan Binder leads the Lucerne Symphony Orchestra with feeling and yet with the precision of a clockwork, so that music, song and dance merge into each other skilfully. Dancers spoil our eyes with very differentiated movements.

 

With regard to the vocal performances, I would like to quote Urs Mattenberger's convincing criticism: “So this evening alone is musically worthwhile - also because of the female soloists: Guest singer Abigail Levis pushes this Orfeo, when he wants to win back Euridice in the underworld, impulsively, with sometimes excited vibrato, beyond the simplicity ideal of Gluck's music. Ensemble member Diana Schnürpel, who has so far shone primarily as a coloratura soprano, uses Euridice's expressive, warm voice to help create a pathos of suffering that also fits into the distance-creating framework of this production without exaggerating.”  (Urs Mattenberger, Lucerne Newspaper, 24. 02. 2019)

 

So, all I can do is praise you very highly. Emotions that move and make you think about the here and now and the cold emotions of today's society.

 

An extremely successful production, which will not only cast a spell over die-hard opera lovers, but will also bridge the gap and take everyone with it and thus sensitively introduce them to opera without overtaxing them.

 

The premiere audience was enthusiastic, thanked with long-lasting applause and a standing ovation.

FOTOS Gregory Batardon

TEXT Olaf Schnürpel Freier Journalist/Mitglied im DJV