Besucherzaehler

EDITORIAL

Welcome bienvenue willkommen

Dear Readers and friends of  the KURVE, 

welcome to the issue  3/2020 of the KURVE.

The Issue 3/2020 is in the  tradition of all its  forerunners. You will find  here many extraordinary  pictures,  interesting  pieces of literature and  some anouncements of  very interesting events. I  wish you a good reading. with  many good moments with  the KURVE.

PLEASE MENTION THE NEW MAXIMUM of the length of the textes and the maximum of pixel for photos: 

  • Essays od literature up to 6000 signs
  • Article to present your event or your art in combiation with 5 photos upt to 2000 signs!!
  • Photos in jpg maximum 1200 pixel!!!

KURVE 3/2020 only presents   the long edition with several sections. As usual the  translation is situated  nearby the original version. You find orignal articles in German language on the left side, nonitalic, the translation into English on the right side, italic. If an original text is in English language, you find the original on the right side, nonitalic and the translation into German on the left italic.

This time the edition includes the sections art, literature, music , event and miscellaneous. Again I want to thank all the artists, who prepare their articles in such a conscientious and beautiful way. This is it what is known as the flair of our journal. The translation of the articles in English language are made by Manfred Loydolt, my partner in life and in art .

You are asked since the KURVE edition 1/2019 to include the translation into English or German language. Otherwise we ask you for 5 euro extra for the translation by the editor.

With this edition we reach more than 6.000 persons - I am very happy that we get more and more readers. KURVE can be reached still via LinkedIn, Xing, Twitter,  Instagram and of course via facebook (in daily newsfeed and   as directnews to our contactpersons).

At last I want to wish you a relaxing and informativ time with our KURVE and to ask you to share the link as much as you can.

 

So cheers to our KURVE that it shall grow and thriv!

 

 AND TAKE CARE OF YOU ALL, PUT ON YOUR MASKS AND KEEP DISTANCE!

yours

Waltraud Zechmeister

Meine lieben Leserinnen und Leser und Freude der KURVE, 

herzlich willkommen zur Ausgabe 3/2020 der KURVE. Die Ausgabe 3/2020 setzt die Tradition der KURVE fort, es gibt wieder sehr viele schöne Bilder zu bewundern, auch ein sehr interessante literarische Beiträge, Ankündigungen von schönen Events und Informationen zu neuen Alben -  wieder für jeden / jede etwas.

Eine angenehme Lektüre wünsche ich euch allen mit vielen guten Momenten mit der KURVE .

ACHTUNG NEUERUNG bezüglich der Textlängen und Größen der Fotos: 

  • Essay oder poeteischer Text max. 6000 Zeichen
  • Artikel zur Vorstellung seiner Kunst oder eines Events in Verbindung mit 5 Fotos max. 2000 Zeichen
  • Fotos in jpg maximal 1200 pixel!!!

Die Ausgabe 3/2020 besteht  derzeit nur aus der langen Ausgabe, die wieder in die einzelne Bereiche gegliedert ist.  Auch die  Anordnung des übersetzten Textes neben dem originalen Text ist wie in der vorigen Ausgabe.  In der linken Spalte ist immer der originale Text, rechts davon ist die Übersetzung  - kursiv gesetzt.

Diesmal umfasst das Heft die Bereiche  Bildende Kunst,  Literatur, Musik, Event  und Diverses. 

Es ergeht wieder ein großes Dankeschön an die Künstler, die ihre Artikel so gewissenhaft vorbereiten und schön gestalten, was  das Flair des Magazins ausmacht. 

Ab der Ausgabe 4/2018 bitte für jeden eingesandten Artikel die englische Übersetzung mitschicken!!!!

Übersetzungen durch die Redaktion kosten ab der Ausgabe 4/2018 pro Artikel 5 Euro. 

Der Einzugsbereich der KURVE  hat sich auf über 6000 Personen vergrößert, worüber ich mich sehr freue.

Der Link der Ausgabe wird weiterhin auf LINKEDIN, XING, TWITTER, INSTAGRAM, FACEBOOK (täglich im Newsfeed und so zweiwöchentlich per Direktnachricht an die Kontakte) und per Mail geteilt. 

Jetzt bleibt mir nur noch, euch / Ihnen eine entspannte Zeit mit der KURVE zu wünschen und Sie zu bitten, den Link der Ausgabe 1/2020 ganz oft zu teilen. 

 

Auf dass die KURVE weiter wachsen und gedeihen möge!

 

UND PASST ALLE GUT AUF EUCH AUF, TRAGT MASKEN UND ACHTET AUF DEN BABYELEFANTEN!

eure

Waltraud Zechmeister


EVENT

THEATER ‚VORHANG AUF!‘ SAISON 2020/2021 und darüber hinaus!

Nach langer Ruhepause durch die Pandemie und in der Hoffnung, dass uns keine zweite Welle  wird, stelle ich die drei Eigenproduktionen vor.

Am 12. Dezember 2020 gibt es ein großes Operettenkonzert im Lorely.Saal in Wien (siehe Anhang).  Neben meiner Dauerpartnerin ANITA TAUBER konnte auch der Tenor MAX VON LÜTGENDORF gewonnen werden. Am Klavier werden wir von der wunderbaren Klavierbegleiterin und Pädagogin Halina Piskorski begleitet. Unter dem Motto ‚Von Küssen, Engerln und Räubern‘ werden u.a. Arien, Duette und Terzette aus Operetten von Imre Kalman, Franz Lehar, Karl Millöcker und Karl Zeller zu hören sein.

Aus Gründen der Pandemie musste unsere Produktion von Arthur Schnitzlers LIEBELEI auf den Juni 2021 verschoben werden. Das Frühwerk Schnitzlers erzählt die tragische Geschichte von Christine, Mizi, Fritz und Theodor im der ausklingenden Monarchie der letzten Jahre des 19. Jahrhunderts. Diese Produktion wird im Rahmen einer Tournee durch Wien gezeigt werden.

Und eine wichtige Vorschau auf die Saison 2021/2022 muss hier angeführt werden. Nach langer Zeit wird wieder in einem renommierten Theater in Wien, dem Theater Center Forum im großen Saal die von mir übersetzte Fassung von David Belascos ‚Madame Butterfly‘ gezeigt werden. Dieses Stück aus dem Jahre 1899/1900 wurde von mir - Manfred Loydolt – akribisch übersetzt und am 5.11.1992 zur deutschsprachigen Uraufführung im damaligen Parktheater Hietzing uraufgeführt. Die Geschichte ist jene Vorlage, die Puccini für seine alles überstrahlende Oper geschrieben hat. Doch das Drama der kleine Cho-Cho-San ist viel mehr authentisch (es gibt ja tatsächlich historische Vorgeschichten u.a. von Lafkadio Hearn, Jaques Loti oder John Luther Long) als es die Oper je sein kann. Es gibt großartige dramatische Szenen, die in Puccinis Oper gar nicht vorkommen. Dazu hat er auch noch den 1. Akt komplett dazu gedichtet. Wie sagte ich in einem Interview mit dem ORF wissend, aber provokant? ‚Es gibt nichts schlimmeres für eine Japanerin von einem Amerikaner gedichtet zu werden und von einem Italiener vertont zu werden!‘

 

Anbei das Plakat für den 12.12. und das Bild von Franziska King als Madame Butterfly!


LITERATUR / LITERATURE

«Mysterien und Landschaften» - das neue Buch von Hanspeter Lehmann

Hanspeter Lehmann ist Fotograf und Philosoph. Er lebt ein asketisches Leben, das dankbar die ihm offenbarte Leere ganz seiner inneren Bildsprache widmen kann. Seine Werke entstehen ohne jeglichen Druck von aussen quasi mühelos aus sich selbst heraus Die Fotografien von Hanspeter Lehmann sprechen eine eigene, dichte Sprache, sind Bilder wie gemalt, erforschen Form und Farbe auf berauschende Art, sind Traumwelten und harte Realität zugleich. Seine aktuellen Landschaftsbilder wurden von der Dichterin und Texterin Dominique Maurer kommentiert – daraus entstanden ist das Buch «Mysterien und Landschaften»: überraschende Einblicke in die Tiefe des Unbewussten. Bild und Text verschmelzen und wirken gemeinsam - eine chemische Verbindung, die süchtig macht. So schreibt der Verleger über «Mysterien und Landschaften»:

The photograher and philosoph Hanspeter Lehmann lives an ascetic life. So he can dedicate himself thankfully to the evident emptiness of his inner picture language. He can create his works without any pressure from outside without effort from his heart and his soul. The photographies of Hanspeter Lehman speak a special compact speech, the pictures seem like paintings, explore profile and colour with an expressive kind, they are dreamworlds and hard reality at once. His current pictures of landscapes where commented by the writer Dominique Maurer. The new book ‚Mystery and Landscape‘ is created with booth together – photographs and comments –: A surprising view into the deepness of subconsciousness. Picture and text merge and build a connection which makes us hooked.


«Mystisch anmutende Bilder, von Amors Pfeil getroffen: Das sind die Momente, in denen Gedichte fließen. Das Thema dieser Werke ist der innige Augenblick der Begegnung, der bei gemeinsamer Betrachtung von Wort und Bild entsteht. Die Natur dient diesem Schauspiel dankbar als Kulisse und Muse. Sie ist der Strom von visuellen Eindrücken, der uns mit seinem langsamen, zähen Rhythmus einnimmt. Die Bildwelt der Natur zeigt sich auf den Fotos von Hanspeter Lehmann in einem intensiven Ausdruck. Wir gehen nun mit Dominique Maurers Gedichten auf die Reise, ergründen die stetig sich verändernden Farbkompositionen und Expressionen. In kurzem Zwinkern mit dem Auge entdecken wir, dass sich die Gedichte und die Bilder ganz vereinen. Es ist eine liebende Beziehung, die sich offenbart.»

Autoren: Hanspeter Lehmann (Fotografien) und Dominique Maurer (Gedichte)

 

Buchtitel: Mysterien und Landschaften

Verlag: Theodor Boder Verlag, CH4322 Mumpf

ISBN 978-3-905802-32-0

https://www.hanspeter-lehmann.ch/

https://boderverlag.ch/

Das Buch ist auch bei vielen Online-bookshops erhältlich.

These are the words of the editor of ‚Mystery and Landscape‘

‚Mystic pictures, hit by an arrow of Amor: This are moments, in which poems flow. Theme of this work is the secret moment of meeting, which rises at the joint view of word and picture. Nature gives this performance thankfullyl a scenery und muse. It is the flow of visial impression, which prepossess us with its slow and ropy rhythm. The world of pictures in natur arise at the photos of Hanspeter Lehmann with intensive expression. The poems of Dominique Maurer send us to a journey and fathom the ever changing of the composition of colour and expression. In a short twinkle we find, that poems and pictures get one. It’s a love relationship which is manifesting itself.

 

Book's Title: Mysterien und Landschaften

Editor: Theodor Boder Verlag, CH4322 Mumpf

ISBN 978-3-905802-32-0

https://www.hanspeter-lehmann.ch/

https://boderverlag.ch/

You find the bok at many online bookshops



konrad frischeisen - Saving Health and Brain in the Anthropocene, Part Ii

Like Jonah, to whom Jesus refers asked for a sign, Hildegard suffers before becoming a pro- phet. Born at the end of the 1st century in the 2nd millennium, which startet with Sylvester II, called Gerbert de Aurillac before becoming Pope, Hildegard had genius role models/helpers. Robert Kaplan, former prof. of mathematics at Harvard University, provides new facts con-  cerning impacts of the bishop and mathematician Gerbert de Aurillac in ,Geschichte der Null’ ‘The Nothing That is, A natural history of zero’. Studies in Spain enabled Gerbert to introduce Arabic numerals into the western civilisation giving education a mathematical scientific basis.

Gerbert’s importance in the western history is also emphasized in Christopher Dawson’s book ‘The making of Europe’. Like from nothing a new era arose with Gerbert as Sylvester II in the beginning 2nd millennium. He sent the holy royal crown to Stephan of Hungary regarded as  holy and organized the Catholic church of Poland independently from German predominance.  As these actions were results of consultations with emperor Otto III, Gerbert’s former student,  key events in 2020/2021 years of Christian history may help to value Gerbert’s and Otto’s in- tentions and those of Hildegard, living ca. 100 years later from her childhood in a monastery.  

The Bible, Binnig’s and Sperry’s discoveries, those of Schipperges on Saint Hildegard’s Christian anthropology, Kaplan’s on the history of zero, Dawson’s book and noble aims of Otto von Habsburg, Prince Hubertus zu Löwenstein & Co. will serve as orientation that way.     

Likewise David Steindle-Rast’s ‘Fülle und Nichts’ /Fullness and nothing, Richard Davidson’s research results on empathy of children, actions of little Arthur Soufflet, Cambrai, and the Münchner Modell of Prof. Andreas de Bruin, confirming Davidson’s insights, will be helpful:

The birth of Jesus marks with the year of zero in the Christian calendar a turning point in his- tory as Christians got in the Roman Empire after years of persecution in the time of emperor  Constantine and Sylvester I officially recognized good conditions for spreading their religion.

Pope Sylvester I started his papacy 314, finishing it 31st of December 335, the date of his death, celebrated as Sylvester Day, (in the Greek Orthodox church on 2nd of January in the Russian Orthodox church, a bit later on the 15th of January. In the papacy of Saint Sylvester I, being the first  pope, who was not a martyr, the first Saint Peter  church was built in Rome in honour of St. Peter.  The picture right presents pope Sylvester I. In his papacy emperor Constantine recognized the Christian religion. The picture was found in internet

Franconian kings like Clovis, 466-511, making Paris capital of his kingdom or Karl Martell, stopping Moslems at Tours and Poitiers, grew in influence adopting the Roman Catholic religion. Pippin was regarded as king of God’s grace, favouring in alliance with the pope wishes of Irish or Anglo-Saxonians monks to convert other Germanic tribes on Mainland Europe to the Christian faith to facilitate a common kingdom.        His son Karl, 742-814, little son of Karl Martell, forced the Mainland Saxonians after violent fights to adopt the Christian faith and became Roman Emperor Charlemagne in 800 as first Franconian/Carolingian respected even by Harun al Rachid, who sent an elephant as gift.   After the Carolingians the Saxonian emperors Heinrich and Otto I, 912-973, represented and defended the Holy Roman Empire, forcing at least invading Hungarians to settle in Hungary.  

Emperor Otto III, sun of Otto II, the  husband of empress Theophano, Byzantine princess, was little son of Otto I and tried to establish a western-eastern universal empire for which a new marriage with a Byzantine princess was planned. His alliance with Sylvester caused a  rebellion in Rome. Sylvester II and the young Otto III fled, Otto died 1002, Sylvester II 1003.   

Kaplan’s book leads to the insight, that Gerbert, introducing Arabic numerals, brought from India, into western education, created a good basis for modern history. Coming from a poor family Gerbert had nothing else than his complete devotion to the one venerated God and   was that way supported by helpful persons within the church. So he could become monk and as qualified mathematician after studies in Spain bishop and mentor of Otto III. As Sylvester II Gerbert can be regarded as father of mathematically based education and Christian ethics. According to Kaplan the Indian ‘sunya’ (Sanskrit) corresponds to zero or nothing and the holy Benedictine Beda venerabils, 672/3 -735 used already, zero’ in his finger calculation. Nothing special expressed by the fingers, being quite natural, was the sign meaning ‘zero’.   Beda created also the basis of the Anglo-Saxon identity with his history of the Anglo-Saxons, serving King Alfred for an adapted version of it, partly corrected according to his insights. 

Hildegard could have known in her qualified education as Benedictine nun, corresponding with Queen Eleanor, the famous Benedictine Beda and his finger calculation art with ‘zero’. There are reasons for that, as Beda introduced also the birth date of Jesus as year ‘zero’ into   the Christian calendar. In Kaplan’s view mathematics is an art, applied in natural sciences.   ‘Sunya’ meaning also emptiness in yoga and meditation, can be a state of mind, which was  and is motivating Christians according to the words  : “Empty yourselves and I will fill you.” or  “…anyone, who will not receive the kingdom of God like a little child will not enter it.”  . See also “Fülle und Nichts”/Fullness and Nothing/ of the Benedictine monk David SteindlRast and verses of the Genesis, in which the earth is described as deserted and empty in the creation process before different species of plants, animals and humans came up step by step. 

An ecological Magic Flute, inspired by the Genesis,‘The Creation’ of Josef Haydn, the Exo- dus, prophet Jonah and Asclepius, venerated in the theatre of Epidauros, Saint Hildegard, St. Francis, Mozart, Haydn, the Nobel laureates Binnig, Arber, Ernst, Huber, Ketterle & Co. was drawn up. Children and researchers lecturing in DAAD summer academy “New Frontiers in Science” and IMPRS Interdisciplinary Symposium 2008-10 “New Frontiers in Science” were helpful that way, earning thanks. Prof. Aaron Bernstein from the Havard Med. School, Center for Health and the Global Env., gave 2010 a lecture in the great hall of the LMU, presenting researches, which prove, that Human Health depends on biodiversity.  This is the message of the book ‘Sustaining Life’, the Bible of Sustainability, Prof Bernstein edited with Eric Schivian, founder of the mentioned center, Havard Med. School. Katharina, 12 years, painted for that this picture, presenting a girl, who took the rod of Asclepius in the healing ecological version of the ‘Magic Flute’. ,Früher zeichnete ich wie Raffael, aber ich brauchte mein ganzes Leben, um zeichnen zu lernen wie ein Kind. Picasso, confessing to have needed a whole life to learn to paint like a child after painting like Raffael. Einstein perceived Mozart’s music as inner beauty of the universe, see P. Bucky ‘The private Albert Einstein’. Einstein venerated Mozart, who was called the Raffael of music.  It may be helpful to remember, that Raffael means, translated from Hebrew, God is my or our doctor. This was also Saint Hildegard’s view, corresponding to the old Greek, who regarded with Asclepius God as doctor. This was already a good basis for Saint Paul, after becoming Christian in Damascus, to present Jesus to the old Greek as a healer. Saint Hildegard perceived God already as child within the creation, nature or cosmos. According to the Bible the earth, plants, animals and men, created as man and woman, are parts of the cosmos. Words of Jesus that, anyone, who will not receive the kingdom of God like a child will not enter it’ in mind, the confidence of a child to the creator and his creation may be the key to God’s kingdom. That way Jesus regarded God as father, preaching, tea- ching and healing others in his service. Hildegard follows Jesus in devotion like Christians before her and after her like for example Boethius, St. Francis and in some way Mozart with beauty in his music.  Mozart therapies developed in north and west may be also helpful for the south or east of our planet as Mozart’s music is universally helpful. Prof. Eckart Altenmüller proved the healing power of music. 

 

Impressum: Copyright 2020, Konrad Frischeisen, Saving Health  and Brain in the Anthropocene, the 8 th day for man as God’s coworker, New Frontiers in Science Bildungsgesellschaft mbH, Munich

email: frischeisen@ehims.de

All rights and errors reserved  ISBN: 978-344465-14-2


waltraud zechmeister - corona-gedichte

PANDEMIE

 

Exponentiell steigende Infiziertenzahlen

Ausgangsverbote

TEST TEST

China ist schuld

Wechselnde Spitzenreiter in Todesstatistiken

Langeweile – verordnet

TEST TEST

Einreiseverbote

TEST TEST

rückläufige Herdenimmunität

Babyelefanten statt Maßbändern

Verschwörungstheorien

Maskenpflicht

TEST TEST

Spezialsendungen

 

TEST TEST TEST TEST …

----------------------------------

Setz dir eine Krone auf,

binde dir eine Maske um

und tanze mit dem Tod!

--------------------------------------------

Fisch lugt aus seinem Teich

auf der Menschen Coronawahn

Unwissentlich

10 Menschen

getötet

 

Selbst

davongekommen

-----------------------------

Baby – Elefant bewahre uns

vor allen Kronen der Welt!

-----------------------------------

Ein Virus –

verpflanzt

in der Menschen Körper-

 

Chaos

bringt es

und  Verderben

für das globale Sein

----------------------------------

Der Tod

spielt

russisches Roulette

mit den Menschen

-----------------------------------

Corona – Zitrone = Tod (-10)

 www.waltraud-zechmeister.at



BILDENDE KUNST / ART

KUNST IST STÄRKER - pop-ART Bilder von Gerald Huber

"Not macht erfinderisch – und so hatte ich da eine Idee für ein WIN-WIN zur gegenseitigen Inspiration!" Künstler Gerald Huber hat ein vielfältiges Angebotspaket für alle Kunstfreunde und jene, die jetzt ein bissl Inspiration brauchen, geschnürt!

"Einerseits sind gerade jetzt meine künstlerischen Projekte und somit Einkommensmöglichkeiten stark eingeschränkt und andererseits könnten ja fröhliche Bilder aktuell eine sehr willkommene Bereicherung für die eigenen vier Wände sein", begründet der international gefragte Künstler seine Maßnahme.

 

Bildfavoriten online aussuchen

Natürlich wäre auf dem Postweg sogar der Versand von Bildern möglich – aber es geht noch viel einfacher, so Gerald Huber: "Suchen Sie sich doch einfach Ihren Bildfavoriten online aus! Für nur Euro 50,- schicke ich Ihnen dann sogleich ein Bildfile zum Selberdrucken zu. Quasi als Corona-Überbrückungs-Inspiration für Ihr Heim. Sollten Sie danach das Original oder einen Bilddruck erwerben wollen, so schreibe ich Ihnen als Zeichen meiner besonderen Wertschätzung sogar Euro 100,- gut."

 

Stöbern im "Kunst-Netz"

Eine Auswahl der Originale und auch der ART-Prints gibt es auf http://www.ghiii.com/art . Dort kann man auch pdfs von den Bilder-Galerien herunterladen. Alle News über das künstlerische Schaffen des Götzners stehen auf http://www.ghiii.com/news  zur Verfügung.

 

Gerald Huber: "Ich hoffe, dass ich vielen Menschen mit meiner Kunst ein wenig Inspiration und positive Energie geben kann. DANKE für Ihre Unterstützung – ich wünsche viel inspirierenden Frohsinn und Gesundheit!"

 

Künstler-Vita Gerald Huber

“Es sind besonders die kleinen Wunder des Lebens, die mich am meisten begeistern.“ Seine Kunst ist von positiven Impulsen geprägt.
Seine look-twice Werke verbinden inspirierende Kontraste. Seine enerGHiii-Bilder spielen mit einzigartigen Effekten aus Licht und Schatten und verändern sich somit mit dem Betrachtungswinkel.
Der ganz besondere Reiz liegt in der Kombination vielfältiger Techniken - von klassischer Malerei über Grafik-Design, Fotografie und sogar moderner Ingenieur-Technologie.
Zusätzlich zu seinen handsignierten Originalen gibt der Künstler auch ausgewählte Serien als limitierte Drucke heraus.
Dr. Gerald Huber wurde in zahlreichen nationalen und internationalen Print-, TV- und Radio- Medien vorgestellt und seine Werke wurden in zahlreichen internationalen Ausstellungen gezeigt.
“Die Kunst gibt mir die fantastische Möglichkeit, Menschen kreativ zu begeistern. Es ist eine gemeinsame Entdeckungsreise - inspire your life.”

 

Die Kraft der Alpen vermittelte ihm schon früh eine starke Bindung zur Natur.
Von 2005 bis 2012 lebte er in Dubai, der pulsierenden Metropole Arabiens. Dort konnte er sein Know-How zahlreichen impossanten Architektur- und Design-Highlights widmen.
Sein interkulturelles Verständnis wird durch seine starke Bindung zu Asien ergänzt und verstärkt.
Gerald Huber's globales Inspirationsdreieck umspannt Innsbruck - Dubai - Kuala Lumpur.

ART IS STRONGER - pop-ART by Gerald Huber

“Necessity is the mother of invention  … and so an idea came to my mind … for a WIN-WIN to inspire one another” – the artist Gerald Huber has a versatile portfolio to offer to friends of art and all those who might need even a bit more of inspiration now.

“At the one hand my creative project possibilities and therefore income sources are quite limited during the crises. On the other hand happy and colourful images might be a very welcome inspiration for your home right now.” the internationally renowned artist explains his mission.

 

Select your art favourite online

Of course there is always and still the possibility to send art by post – but it can be even much more simple, explains Gerald Huber. “Select your favourite piece of art online. For only Euro 50,- I will provide you with an image file of that special piece of art by email so that you can print your temporary wall inspiration right away. And if you should want to purchase the art original after Corona then I will even credit Euro 100,- as a sign of my special appreciation.”

 

Stroll through the „Art Net"

A selection of original art works as well as a portfolio of ART-Prints can be found at http://www.ghiii.com/art/  There you can also download pdf-Files with Art Galleries. All news about the recent projects of the Austrian artist are presented at  http://www.ghiii.com/news/

Gerald Huber: "I hope to inspire people with my art and transfer some of my happiness and energy to them. Thanks for the support – and wishing healthy cheerfulness.”

 

Artist’s vita Gerald Huber

“It’s life‘s little wonders and the "heARTbeat“of nature and cultures which impresses me most, evoking my barefooted roots and inspiring my heart and my soul.“

In his art he incorporates all the positive momentum of diverse inspirational contrasts, combining wall art with sculpture and playing with light and shadow effects.

His unique concepts create pieces that come alive through the surrounding ambience and the angle of the viewer

Whilst his unique and distinguished signatures arise through combining techniques and materials of classical painting, graphic design and photography with modern engineering technology.

In addition to original signature pieces Dr. Gerald Huber has also released limited series of art prints.

He has been featured regularly in a wide range of international press, TV and Radio, exhibitions and art retail projects - for example in the world’s most luxurious hotel, Burj Al Arab as well as in Dubai’s most recent iconic building, Burj Khalifa, the tallest tower of the world.

“I see art as a fascinating opportunity to inspire people in a positive and creative way - inspire your life.”

Raised in Europe, in his native Austrian Alps, Gerald Huber developed a strong bond with nature and its power of pristine ambience.

Contrastingly, from 2005 to 2012 Gerald lived in Dubai, the vibrant metropolis of Arabia, lending his professional skills to some of UAE’s most striking developments.

His intercultural fusion is heightened by his strong bond with Asia.

Gerald Huber's cosmopolitan inspiration triangle incorporates Innsbruck - Dubai - Kuala Lumpur.



Julia Dorninger: Dialogues - Wieviel Realität braucht Vergangenheit?

Artist Statement

In diesem investigativen fortlaufenden Projekt hinterfrage ich die Auswirkungen der Medien auf unsere Wahrnehmung und unsere Emotionen. Die Bilderflut der Gegenwart gibt eine sehr schnelle Rezeption vor, und Bildinhalte können in Sekunden digital verändert werden. Der Betrachter wird durch starke Signale, durch visuell einfach erfassbare, plakative, farbige Bilder eingefangen, wobei diese spezifisch ausgerichteten Informationen keine Reflexionsangebote und -möglichkeiten bieten. Der Mediennutzer wird mit gezielten Botschaften konditioniert. Doch gerade durch diese Konditionierung kann der Konsument beginnen, sich emotional zu distanzieren, was aber die Gefahr nach sich zieht, Erlebtes, Gesehenes und Konsumiertes nicht mehr verarbeiten zu können, sodass es aufgrund der Überinformation zu einer Desensibilisierung kommen kann.

 

Wie stark muss ein Bild sein, damit es uns noch berührt?

Den Ausgangspunkt meiner Arbeiten bilden immer Portraitbilder, von Katastrophen, Kriegen oder Krisen betroffene Menschen, die ich im Internet bzw. in Tageszeitungen finde. Diese Bilder zielen darauf ab, bestimmte Emotionen im Betrachter auszulösen, meist mit manipulativen Absichten. Weinende Kinder, erschöpfte Flüchtlinge, trauernde Mütter - Portraits, die individuelles Leid zeigen und zumeist das gesamte Ereignis symbolisieren. Oft vervollständigen wir solche mediale Bilder auch mit unseren eigenen Erfahrungen, übertragen sie in unsere eigenen Lebenswirklichkeiten und überlagern sie mit unseren Emotionen.

 

Doch was passiert im Zuge dieser Dekontextualisierung?

In meinen Arbeiten hinterfrage ich diese Bildbotschaften. Mit dem Herausschälen aus dem medialen Kontext versuche ich, eingelernte Wahrnehmungsmuster und etablierte Kommunikationsprozesse zu durchbrechen. Ich hinterfrage, ob und in welcher Form solche Bilder gezeigt werden sollten und was sie bewirken. Die medialen Bilder übersetze ich in meine eigene Bildsprache, um medienkritische Reflexionsprozesse zu evozieren. Über Abstraktion, Reduktion auf das Wesentliche, Distanz und ästhetisches Moment möchte ich die Bilder von ihrer Eindeutigkeit befreien bzw. mit neuen Bedeutungen aufladen.

 

In einem zweiten Schritt transponiere ich die zuvor entstandenen Arbeiten in meinen eigenen Lebensalltag. Dabei spielen der Zeitfaktor und der Kontext der Erlebnisse und Emotionen eine wesentliche Rolle. Über den Einsatz verschiedener Medien und deren Schichtung versuche ich, Zeit- und Wahrnehmungsräume aufzuheben. Zwei voneinander unabhängige Ereignisse werden in eine neue Beziehung zueinander gesetzt, Wahrnehmungsebenen überlagert und Zeitpunkte verwoben.

 

Ich setze die entstandenen Arbeiten auch zu meinem eigenen Portrait in Bezug. Was macht das mit mir? Wie stark berührt mich das noch? Im Arbeitsprozess fange ich an, eine emotionale Nähe zu eigentlich fremden Menschen aufzubauen, gleichzeitig hinterfrage ich diese. Über das Herauslösen aus dem medialen Kontext und das Projizieren auf meinen persönlichen Lebensalltag entsteht eine emotionale Nähe, und dann wiederum auch eine Unnahbarkeit, die verstört.

 

Dialogues ist für mich eine sehr intime Abrechnung, einerseits mit meinem persönlichen Verhältnis zu den fremden Portraits, andererseits mit meinem eigenen Werk.

Julia Dorninger, 2019

 

Dialogues

In den Medienberichten der letzten Jahre kursieren - auch aufgrund der Tragweite des Internets - eine große Anzahl an Portraits von Opfern von Gewalt und Katastrophen, die Julia Dorninger hinsichtlich ihres Kredos: „Wie stark muss ein Bild sein, damit es uns noch berührt? “analysiert und sammelt. Den Portraitfotos entnimmt sie jegliche Farbigkeit, abstrahiert und reduziert die Konturen auf das Wesentliche und überträgt diese mit Acryllack auf durchsichtige PVC-Folie. Die Künstlerin hebt die Darstellung der Opfer in eine andere Dimension, indem sie die Möglichkeit zur Identifikation verringert und das Portrait so zu einem Gesicht zeitloser Erscheinung stilisiert. Die Wahl von Folien als Trägermaterial unterstreicht die Zartheit und Zerbrechlichkeit des Bildes eines Getöteten oder Leidenden.

 

In Serien wie " Where children sleep " setzt sie sich intensiv mit der Flüchtlingswelle, die ab 2015 nach Europa rollte und die durch menschliche Tragödien geprägt war, auseinander. Bilder von Kindern, die schutzlos auf Straßen, Stränden und in Wäldern übernachten müssen, werden von der Künstlerin den Medien entnommen und auf ihre Weise einprägsam und nachhaltig manifestiert. Zuvor hatte sie sich bereits intensiv mit den Gesichtern der Opfer des Tsunamis 2004 und der Hungersnot in Afrika 2011 künstlerisch auseinandergesetzt und das menschliche Elend bildnerisch konserviert, damit es nicht vergessen wird, wenn wir bereits die Bilder der nächsten Katastrophen, oft abgestumpft und teilnahmslos, sehen.

 

Mit der Serie Dialogues greift sie diese Werkserien nochmals auf und erweitert sie um die Dimension ihrer eigenen Person. So etwa portraitiert sie sich selbst nackt und überlagert ihr Portrait Gesicht auf Gesicht mit den Bildern der Opfer des Tsunamis. Die Schutzlosigkeit und die auf das Wesentliche reduzierte Darstellung in Verbindung mit den in den Medien oft auf eine unpersönliche und voyeuristische Abbildung reduzierten Opfer werden so zu einer Stellungnahme über persönliche Wahrnehmung und einem Transfer in die Zeitlosigkeit.

 

Die Komplexität der Aufarbeitung mit einer Verankerung in der Gegenwart wird besonders bewusst, wenn die Künstlerin ältere Selbstportraits, auf der sie verfremdet mit weißer Perücke zu sehen ist, mit Folienbildern der Tsunamiopfer in Verbindung bringt und diese beiden vergangenen Ereignisse in einer aktuellen Serie nochmals kombiniert. Mit dem Wiederaufgreifen hinterfragt sie dabei ihre eigenen Gefühle gegenüber den Portraits wie auch gegenüber den daraus entstandenen Werken. Es ist ein Erforschen eines Status quo persönlicher Wahrnehmung menschlicher Tragödien, deren Vergangenheit und Bedeutung in der heutigen Zeit.

Gabriele Baumgartner, 2019

Artist Statement

In this explorative advancing project, I question the impact of the media on our perceptions and emotions. The present flood of images purports a very fast way of reception, moreover the content of images can be digitally changed within seconds. Strong signals, visually simple, eye-catching, colored images captivate the viewer, but this specifically oriented information does not offer any opportunities for a reflection or possibilities to this. The media user is subject to targeted messages. However, it is precisely through this conditioning that the consumer can begin to distance himself emotionally, which then implies the danger of being unable to process what one has experienced, seen and consumed. This way over-information can lead to a kind of desensitization.

 

How strong must a picture be, so that it still touches us?

The starting point of my work are always portraits of people affected by disasters, wars or crises, which I find on the Internet or in newspapers. These images aim at triggering certain emotions in the viewer, mostly with manipulative intentions. Crying children, exhausted refugees, mourning mothers - portraits showing individual suffering, mostly symbolic of the entire event. We often complete such medial images with our own experiences, translating them into our own realities of life and superimposing them on our emotions.

 

Yet, what happens in the course of this decontextualizing?

In my work, I question these picture messages. By peeling them out of their medial context, I try to break through learned patterns of perception and established communication processes. I question whether and in what form one should represent such images and what they will effect. I translate the media images into my own visual language in order to evoke media-critical reflection processes. By abstractions, reduction to the essentials, distance and aesthetic moments I would like to liberate the pictures from their uniqueness or to load them with new meanings.

 

In a second step, I transpose the previously created work into my own everyday life. In doing so the time factor and the context of the experiences and emotions play an essential role. By using various media and their specific layers, I try to cancel time and perception spaces. Two independent events are related to each other in a new way, levels of perception are superimposed and instants of time interwoven.

 

I also relate the resulting work to my own portrait. What does my work do to me? How much does it affect me? In the course of the work procedure I begin to build an emotional closeness to actually strangers and at the same time I question this nearness. By dissolving the medial context and projecting images onto my everyday life, there arises an emotional closeness and then again a disturbing aloofness.

 

Dialogues is for me a very intimate reckoning, on the one hand with my personal relationship to the foreign portraits, on the other hand with my own work.

Julia Dorninger, 2019

 

Dialogues

In the media reports of recent years, also due to the importance of the Internet, are circulating a large number of portraits of victims of violence and disasters. Julia Dorninger collects and analyses such portraits with regard to her credo: "How strong must a picture be, so that it still touches us?”.  She removes all colour from the portrait photographs, abstracts from the shapes, reduces them to their essentials and then transfers them with acrylic paint to transparent PVC - film. She uplifts the display of victims into another dimension by reducing possibilities of identification and stylising the portraits into a vision of timeless appearance. Film as support material emphasizes the tenderness and fragility of the images of the killed or suffering persons.

 

In series such as „Where children sleep ", she deals extensively with the wave of refugees, which rolled from 2015 to Europe and which was marked by human tragedies. She collects from the media pictures of children who have to spend the night on streets, beaches and in forests without any protection and manifests her impressions from these images in her own sustainable memorable way. Before this she had already dealt intensively with portraits of the victims of the 2004 tsunami and the 2011 famine in Africa, this way artistically preserving human misery so that it will not be forgotten when we are confronted with the images of next catastrophes, often perceived dull and impassively.

With Dialogues she revisits these series of works and extends them including her own person. For example, she portrays herself naked and superimposes her portrait face above face with the pictures of the victims of the tsunami. In view of an often impersonal and voyeuristic presentation of victims rendered by the media, this way the displayed defenselessness and a reduction to elementary shapes becomes a statement about personal perception and transfer to timelessness.

 

The complexity of the artist’s work with connecting the past to the present becomes particularly conscious when she associates older self-portraits, where we see her alienated by a white wig, with film images of tsunami victims and combines these two past events in a new series. By revisiting former sites she questions her own feelings about the portraits as well as about the resulting works. It is an exploration of a status quo of personal perceptions of human tragedies, their past and significance for the present.

Gabriele Baumgartner, 2019



ESTHER HAAS

Zu meiner Person
Ich habe vor ca. 15 Jahren mit Aquarellmalerei angefangenen und dann ein paar Jahre mit der Malerei aufgehört, bis ich meine Leidenschaft für die Acrylmalerei entdeckt habe. Ich habe kein Kunststudium, ich male einfach was und wie es mir gefällt. Fünf Werke meiner Arbeit habe ich zur Präsentation ausgewählt

I started painting watercolor about 15 years ago and then stopped painting a few years until I discovered my passion for acrylic painting. I don't have an art degree, I just paint what and how I like it. I selected five works from my work for presentation.

Mail: ehcreativ@gmx.de

 Links: https://www.instagram.com/ehcreativ
https://m.facebook.com/EHCreativ-112432313658863/


Kunstwerke / Works of art1. Bild 40 x 40 cm, Blauer Strudel/blue swirl, 03/2020
2. Bild 40 x 50 cm, Feuerwek/firework, 05/2020
3. Bild 40 x 50 cm ohne Titel/untitled, 04/2020
4. Bild 30 x 40 cm, abstrakte Landschaft/abstract landscape 05.2020
5. Bild 40 x 50 cm, Goldene Blume/the golden flower 05.2020


christine cunningham - THE POWER OF LANGUAGE IN TEXTILE ART

Original poetry provides an emotional layering to textiles, capturing the essence of a subject, insight into personal and imagined experience to which the viewer can respond on an emotional level. The cancer series conveys the physical brutality of surgery and treatment with an emotional aftermath and fragility of post traumatic stress. 'Mists of Time' evokes a fragmented ego, damaged by an overpowering relationship. 'Grace' captures the emptiness of a parent haunted by the death of a child, unable to move on. 'The Essence of Our Being' is a love of fragile proportions, a roller coaster of psychological abuse. And 'Cocktails at Nine' demonstrates the urge to ''put aside all that I am'', to escape an ordered life of routine and commitment.
Snippets of poetry create pictures to which the viewer can relate, producing ''a rich and vibrant tapestry'' ('Reducing Us to Simply a Heartbeat') within panels of patchwork and applique.
Poems are embroidered in silk threads and wool, providing additional texture, colour and a natural rhythm within the textile.

 

ANXIETY HAS SEEPED (applied in blue silk thread)
Anxiety has seeped into my bones, into my dreams, masquerading as pent up energies.
Always my shadow, lurking deep, to claw me back if I dare to seek any solace in my being.

 

I WAS THE SUN (applied in bright red silk thread)
I was the sun in summer season, ever hopeful with buds of spring.
But now my petals are all fallen and I will remain forever in my winter skin.

 

CARVE ME UP
Carve me up, cut it out and send me on my way.
Tell me nothing of the aftermath, the psychological despair.
Loss of sexuality and femininity. Imperfection guaranteed. This is how your life will be.
Insecure, the ugliness implores how perfect you must have been before.
The dent, of such cavernous proportion, no longer a feast for loving eyes.
A hollow where my breast should be, still tender after these long years.
Brutalised and cast aside.
I shall always fear the sight of me, my frail and frightened breast.
Am I sexy now?

 

MISTS OF TIME
But I really must stop, catch myself falling back into the well that was you. Before you ripped me apart, absorbing my torment, turning me into your sport. I cannot recall when the mists rolled in, vacuous and blind, overpowering and unkind. How I long to visit you again. To feel alive. And so once again you visit my dreams. Less often, it seems, your presence digressing. A mere veil of our love. And now I watch you from another shore. Our love a mere trace of all that we were.
Mists of time begin to cloud my memories, vacant spaces where treasures ought to be. It happened so long ago. Drawn out, breaths of the dying. I witnessed, quietly mournful, as we slipped away, without you present, too self absorbed to care. And so I mourned my love, quietly drowning. The weight of all that we were bearing down.
Soothed by the waning of the moon I ebb and flow to a motion sighing it's last breath. I am but a whisper so sweet, dancing and swirling, caught up in an eddy of fragrant dreams.
I do hope to be washed again in love. To be engulfed so I can hardly breathe. To escape this urgency I feel, not to be alone.
Coldness hugs me like a soft winter shawl and the rains spatter, angry and cruel. Their fury insistent with the rising squalls.
Dreamily he's calling my name, subtle tones of the softest velvet. I go to him, my lover, entranced, become entangled in the reeds again. Eyes closed, I drift into a haze, bathed in the softest of lullabies, swathed in transparent threads. I am a mermaid once again. Come my friend, absorb my mind, take me down to slumbers deep. Let consciousness fall away as I settle upon the oceans floor and filter weightlessly, undisturbed, of no fixed abode.

 

GRACE
A gentle waterfall caresses the windowpane and your tiny baby footsteps pitter-patter, pitter-patter into my mind, swelling my heart with joy again. I never know when you will call. You burst in as though you'd never been gone, filling me up inside. You never went away. Your laughter still bounces off the walls today, dancing amongst the flowered wallpaper in the hall. You did so love to trace the outlines, tiny fingers interlaced with mine. I love it when you return for I can swim freely in your loving arms. Singing again those precious songs, out loud now for there is no one home. And we can dance a waltz to the music playing only in my mind. I will never leave this place again my little angel child.

 

REDUCING US TO SIMPLY A HEARTBEAT (snippets)
Caught up in an eddy of fragrant dreams. A calm retreat in golden hues. Retreat back to much simpler times. Our joys and harmonies magnified. A rich and vibrant tapestry. Tradition steeped, of a bygone era. Our wisdom a precious commodity. Swathed in transparent threads. Idyllic daydream. Bathed in the softest of lullabies. With the vanities of youth cast aside. Steeped from birth in family tradition. Brightly coloured crochet blankets made over time, passed down through the generations. From Grandmother to Mother to Child. Old love letters still to be enjoyed. Cherished memories. Bound up in laughter and aged dreams. Enriched by the measure of time. Well kept secrets. Embellishments of a life lived. Your realm of glory. Signatures of our time. Fine linen and silverware. A blending of my life's works.

 

THE ESSENCE OF OUR BEING and other love poems (snippets)
Shafts of light play upon my sorrows, dancing softly to each new breath. Whispering energies lightly fragrance my dreams as I redress. Icing sugar sprinkles softly now upon my dying woes. I didn't know it would last this long. Kept waiting for the end to come. And it came many times. But still I needed to swim. And taste your smile. Lips of cherry. Eyes a bowl of sky blue icecream. I knew then that he was the one. Pick up the loops from your broken heart, retracing your steps from before the start. Knit one. Pearl one. Learning to knit on the doorstep at home. And still those warm rays shine through.
It happened so long ago, drawn out, breaths of the dying. I witnessed, quietly mournful, how we slipped away, without you present, too self absorbed to care. And so I mourned my love, quietly drowning. I really must stop. Catch myself falling back into the well that was you. ''I love you''. How empty those words now. Sentiment thick in my throat. My weaknesses you did delight in. Ammunition for your games. You removed my armour, bit by bit, and crept into the folds. I still see you, your old self, the one that I loved, hiding in flowerpots, childish and pure.
With the vanities of youth cast aside we can now sit back and enjoy our rich tapestry of cherished memories and idyllic daydream. Our lives enriched by the measure of time. How I miss your tender heart. The way you opened up and let me climb inside. I was always so careful not to tear apart your fragile walls. Soothed by the waning of the moon I ebb and flow to a motion sighing it's last breath. I am but a whisper so sweet, caught up in an eddy of fragrant dreams. Years have quietly slipped by, seasons changed and come around again. And still you're by my side. My trinket box, locked away, to take out at will on my rainy days. Tiptoeing amongst the sweetness of our good times. A magical merry-go-round of beautiful horses and dancing gazelles in shades of pastel and cotton candy. Far sweeter than the truth betells. Our wisdom a precious commodity of well kept secrets to be passed down to a generation bound up in laughter and childish dream.

 

COCKTAILS AT NINE
Oh what delight.
To put aside all that I am
And let the craving engulf my very being.
To flow with the tides of passion
Just this one time

Originale Gedichte geben den Textilien einen emotionalen Untergrund, indem sie die Essenz eines Gegenstandes, die Einsicht in persönliche und vorgestellte Erfahrung erfasst, auf die der Betrachter auf einer emotionalen Ebene reagieren kann. Die Krebs Serie zeigt die körperliche Gewalt von Operation und Nachbehandlung und deren Folgen auf emotiomaler auf emotionaler Ebene durch  postoperativen Stress. "Mist of Time" (Nebel der Zeit) beschwört das Bild eines Ich herauf, das durch die Beziehung zu einem übermächtigen Partner auf sich selbst zurückgeworfen wurde. "Grace" (Gnade) fängt die seelische Leere eines Elternteils ein, der durch den Tod seines Kindes schwer traumatisiert ist und unfähig ist weiterzuleben. "The Essence of our Being" (Der Sinn unseres Lebens) zeift die Liebe zu brüchigen Verhältnissen, eine Hochschaubahn von seelischem Missbrauch. und "Cocktails at nine" (Cocktails um neun) zeigt

das dringende Bedürfnis, "alles beiseite zu schieben, was ich bin", einem geordneten Leben von Routine und Anpassung zu entfliehen.

Scnipsel von Gedichten lassen Bilder entstehen, zu denen sich der Betrachter in Beziehung setzen kann, indem "ein reicher und vibrierender Bildteppich" (,Besinnung auf den Einfachen Herzschlag ') innerhalb von Panelen von Patchwork und Applikationen.

Gedichte sind mir seidenen oder wollenen Fäden aufgestickt, indem sie zusätzliche Struktur, Farbe und einen natürlichen Rhythmus in das Gewebe miteinbringen.

 

ANGST IST EINGESICKERT (aufgestickt mit einem blauen Seidenfaden): Angst ist eingesickert in meine Knochen, in meine Träume, verkleidet als aufgestaute Energie. Mein Schatten lauert tief verborgen, um mich mit seinen Klauen zurückzuziehen, wenn ich es wage, irgendeinen Trost in meinem Dasein zu finden.

 

ICH WAR DIE SONNE (autgestickt mit einem leuchtend rotem Seidenfaden)

Ich war die Sommersonne, immer hoffnungsfroh in bezug auf die Frühlingsknospen.

Aber nun sind ale meine Blütenblätter abgefallen und ich werde für immer in meiner Winterhaut verweilen.

 

ZERSTÜCKLT MICH

Zerstücklt mich, schneidet ihn heraus und schickt  mich wieder zurück in mein Leben.

Sagt mir nichts über dieFolgen, die psychische Verzweiflung.

Verlust von Sexualität und Weiblichkeit. Unvollkommenheit garantiert. So wird mein Leben weiter verlaufen.

Unsicher, die Hässlichkeit zeigt auf, wie perfekt du vorher gewesen sein musst.

Die eingefallene Erhebung nicht länger ein Festmahl für liebende Augen.

Eine Leere, wo meine Brust sein sollte, noch immer empfindlich nach all den Jahren.

Brutal behandelt und weggeworfen.

Soll ich immer mein Aussehen fürchten, meine schwache und ängstliche Brust.

Bin ich sexy?

 

NEBEL DER ZEIT

Aber ich muss wirklich aufhören, muss mich auffangen, bevor ich in den Brunnen falle, der du warst. Bevor du mich auseinandergerissen hast, indem du meine Qual eingesogen und mich in deinen Sparringpartner verwandelt hast. Ich konnte nicht zurückrufen, wenn die Nebel heraufzogen, geistlos und blind, vereinnahmend und lieblos. Wie sehne ich mich danach, dich wieder zu besuchen. Mich lebendig zu fühlen. Und so besuchst du wieder meine Träume. Es scheint, weniger oft zu sein, deine Gegenwart nimmt langsam ab. Nur mehr ein Schleier unserer Liebe.Und nun betrachte ich dich von einer anderen Küste. Unsere Liebe eine einzige Spur von all dem, was wir waren.

Nebel der Zeit beginnen, sich in meiner Erinnerung zu trüben, leere Plätze, wo sich Schätzt befinden sollten. Es geschah vor so langer Zeit. Der Todeshauch ausgeatmet. Mir war ziemlich verzweifelt bewusst, als wir uns trennten, dass ich ohne dir neben mir ich zu sehr mit mir beschäftigt zu sein, um mich darum zu kümmern.  Und so trauerte ich um meine Liebe, langsam ertrinkend in meinem Schmerz. All das Bedrückende zog mich hinunter. Wie durch den abnehmenden Mond ebbte und flutete ich zu einer Bewegung, die ihre letzten Atemzüge tut. Ich bin nur ein süßer Hauch, der danzt und sich dreht, gefangen in einem Strudel von zerbrechlichen Träumen.

Ich hoffe so sehr, dass ich wieder durch Liebe verklärt werde. So umarmt zu werden, dass ich kaum atmen kann.

Um diesem Druck zu entfliehen, nicht mehr allein zu sein.

Kälte umarmt mich wie ein weicher Winterschal und Regen besritzt mich wütend und grausam. Ihre Wut permanent mit dem sich steigernden Windböen.

Träumerisch ruft er meinen Namen, raffinierte Töne des sanftesten Samts. Ich gehe zu ihm, meinem Geliebten, trat ein, wurde wiede im Schilf verstrickt. Mit verschlossenen Augen gleite ich in einen Dunst, gebadet in den sanftesten Schlafliedern, eingewickelt in durchsichtige Fäden. Ich bin wieder eine Nixe. Kom, mein Freund, absorbiere meinen Geist, nimm mich mit in tiefen Schlummer. Lass das Bewusstsein los, da ich mich niederlasse über dem Boden der Ozeane und gewichtslos, ungestört, ohne fixe Bleibe schwebe.

 

GNADE

Ein sanfter Wasserfall liebkost das Fensterglas und deine  winzigen Babyfüße trippeln, trippeln vor meinem geistigen Auge und lassen mein Herz wieder vor Freude anschwellen. Ich weß nie, wann du anrufen wirst. Du brichst herein als ob du nie gegangen wärst, erfüllst mein Inneres. Du bist nie wegegangen. Dein Lachen hallt heute von diesen Wänden wider, es tanzt zwischen den Blumentapeten in der Halle. Du liebtest es so seht, die Außenlinien nachzufahren, kleine Finger verschlungen mit meinen. I love it when you return, denn da kann ich frei schwimmen in deinen liebenden Armen. Wir singen wieder diese wunderbaren Lieder, aus voller Brust, denn es ist niemand daheim. Und wir können einen Walzrt tanzen zu der Musik die in meinem Kopf spielt. Ich werde diesen Platz nie mehr verlassen, mein kleines Engelkind.

 

BESINNUNG AUF DEN EINFACHEN HERZSCHLAG

Gefangen in einem Strudel von zerbrechlichen Träumen. Ein ruhiges Zurückziehen in goldene Farbtöne. Rückzug in viel einfachere Zeiten. Unsere Freuden und Harmonien aufgebauscht. Eine reiche und schillernde Tapete. Aufgeweichte Traditionen einer vergangenen Zeit.Unsere Weisheit eine wertvolles Gut von gut gehüteten Geheimnissen. Eingewickelt in durchsichtige Fäden. Idyllischer Tagtraum. Gebadet in den sanftesten Schlafliedern. abgeschnitten. Von Geburt an mit der Familientradition vollgesogen. Von Großmutter über die Mutter zum Kind. Von den Eitelkeiten der Jugend eingebunden in Lachen und gealtertenTräumen. Veredelt durch das Ausmaß der Zeit. Gut gehütete Geheimnisse. Ausschmückungen eines gelebten Lebens. Dein Reich und Ruhm. Unterschriften von unserer Zeit. Feine Bettwäsche und Silberbesteck. Eine Vermischung meines Lebenswerks.

 

DER SINN UNSERES LEBENS (Schnipsel)

Von leichter Hand abgeschossene Pfeile über meinen Sorgen, die zu jedem Atemzug sanft tanzen. Energien von leichten Düften wispern meinen Träumen zu, als ich mich wieder anzieIch wusste nicht, dass es so lange dauern würde. ich wartete, dass das Ende kommen würde. Un es kam sehr oft. Aber ich musste noch immer schwimmen. Und dein Lächeln schmecken. Kirschenlippen. Augen Kugeln himmelblauen Eises. Ich wusste dann, dass er der Auserwählte war. Nimm die Reifen von deinem gebrochenen Herzen, nimm die Spur deiner Schritte von vorher wieder auf. Erste Masche. Erste Perle. Stricken lernen zu Hause auf den Türstufen. Und noch immer scheinen diese warmen Strahlen durch.

Es geschah vor so langer Zeit, der Todeshauch ausgeatmet. Mir war ziemlich verzweifelt bewusst, als wir uns trennten, dass ich ohne dir neben mir ich zu sehr mit mir beschäftigt zu sein, um mich darum zu kümmern.  Und so trauerte ich um meine Liebe, langsam ertrinkend in meinem Schmerz.

Aber ich muss wirklich aufhören, muss mich auffangen, bevor ich in den Brunnen falle, der du warst. "Ich liebe dich." Wie leer diese Worte jetzt. Gefühle lassen mich schwer schlucken. Du ergötztest dich an meiner Schwäche. Munition für deine Spiele. Du entferntest meine Rüstung, Stück für Stück, und krochst in die Falten. Ich sehe dich noch, dein altes Selbst, das ich liebte, versteckt in Blumentöpfen, kindisch und echt.

Von den Eitelkeiten der Jugend abgeschnitten, können wir uns jetzt zurücklehnen und die reich ausgeschmückte Tapeten unserer wunderbaren Erinnerungen und idyllischen Tagträume genießen. Unsere Leben veredelt durch das Ausmaß der Zeit. Wie vermisse ich dein zartes Herz. Die Art, wie du es öffnetest und mich hineinklettern ließest. Ich passte immer so gut auf, deine verletzlichen Wände nicht wegzuziehen. Wie durch den abnehmenden Mond ebbte und flutete ich zu einer Bewegung, die ihre letzten Atemzüge tut. Ich bin nur ein süßer Hauch, der tanzt und sich dreht, gefangen in einem Strudel von zerbrechlichen Träumen. Jahre gingen sanft vorüber, Jahreszeiten kamen und gingen. Und immer bist du noch an meiner Seite. Mein Schmuckkästchen, weggeschlossen, um an meinen regnerischen Tagen ein Testament herauszunehmen. Auf den Zehenspitzen gehen zwischen der Süße unserer goten alten Zeiten. Ein magisches Karussell mit schönen Pferden und tanzenden Gazellen in Pastell- und Zuckerlrosatönen. Viel schöner, als die Wahrheit je sein könnte. Unsere Weisheit eine wertvolles Gut von gut gehüteten Geheimnissen, das weitergegeben werden soll an eine Generation, eingebunden in Lachen und kindischen Träumen.

 

COCKTAILS UM NEUN

Was für ein Genuss,

alles wegzuschieben, was ich bin

und die Begierde mein Selbst überschwemmen zu lassen,

um mit den Gezeiten der Leidenschaft zu treiben

nur dieses eine Mal.



MUSIK / MUSIC

michael prince johnson - neue alben

Neue Alben: Knowledge, Music And Me (Soundtrack Album), Rock Crystal Vol. 2 und Rock Crystal Vol. 3.

Neue Singles: Time For Wedding und War Produced  Death And Destruction.

Weitere Informationen zu Alben und Filmen finden Sie auf der offiziellen Website  www.michaelprincejohnson.com

Musikrichtungen:

Retro, Instrumental Rock, Metal und alle Arten von Elektronische Tanzmusik.

Veröffentlichungsjahr: 2020

Label:  WorldOceanMusicGroup.com

Produziert, komponiert, arrangiert  und gemischt von Michael Prince Johnson

Musikthemen und Bedeutungen seiner Liedtitel: sind über der  Wahrheit afrikanischer Zivilisationen, afrikanischem Glaubenssystem, afrikanischer Kultur, Religionsgeschichte, zu Wissen, wissenschaftlichem Rassismus, Diskriminierung gegen  Schwarzafrikanern, Psychologie, Genetik (Biologie), Soziologie, Wirtschaft, Mathematik, Physik, Meditation (afrikanischer Herkunft), Bildung, Bedeutung von Musik, Weltgeschichte und heute.

Duo Band Mitglied von 72 Diamonds: Michael Prince Johnson und seiner Frau Michaela Queenie Johnson.

Hören, kaufen, bestellen Sie die folgenden Alben oder Singles: iTunes, Amazon, Youtube, Google Play,  und https://www.michaelprincejohnson.com/

 

Biografie von Michael Prince Johnson

Michael Prince Johnson (geboren am 24. November 1983) ist ein afro-amerikanischer unabhängiger und professioneller außergewöhnlich Musik Künstler, Musikproduzent, Komponist, Arrangeur, Liedermacher und DJ. Er ist auch unabhängiger Forscher, Historiker, Aktivist und Security.

Er veröffentlichte von 2007 bis heute insgesamt 70 Alben, über 600 Songs, 150 Singles, soundtracks, Filmmusik Dokumentarfilm, DJ-Mix-Alben und weltweit verkaufte rund 5,9 Millionen inkludiert Streams. Im Jahr 2020 veröffentlichte er seine erste Filmmusik Bildungs Dokumentarfilm " Knowledge, Music And Me ". Darüber hinaus wurde seine Komposition für zahlreiche Videospiele, filmen, werbungen und Youtube-Kanälen verwendet. Zu seinen globalen musikalischen Erfolgen zählt Musikkünstler und DJ mit dem größten Lehrreiche Einfluss, DJ mit der größten Musikkataloge der Welt, Musikkünstler mit einer der größten Musikkataloge der Welt, einer der meistgesampelten Künstler und DJ auf Youtube-Kanälen und einer der meistverkauften EDM, Instrumental Rock und Instrumental Pop Künstler der Welt. Sein Musikkatalog ist größer als jeder Künstler oder jede Band im Rang der weltweit meistverkauften Musiker. Sein Musikkatalog hat einen Wert zwischen 20 Millionen bis zu 100 Millionen Euro.
Dazu sein Album 72 Diamonds mit 72 Songs ist mit einem Preis von 72 Euro und einer Laufzeit von 8 Stunden 35 Minuten das teuerste Download-Album bei iTunes. Außerdem, seine Alben wurden  im weltweit führenden Online-Shop Amazon USA, Großbritannien, Deutschland, Österreich und Japan gecharted.

Sein Name hat in der Google-Suchmaschine zwischen 50 Millionen und 300 Millionen Ergebnisse.
Spotify, der führende Streaming-Dienst, erstellt die Spotify-Playlist "This Is Michael Prince Johnson" mit seinen 50 beliebtesten Streaming- hit Songs.
Alle Alben und Lieder sind selbstproduziert, komponiert , arrangiert und gemischt.
Er hat den größten Musikkatalog in Österreich. Außerdem, er ist weltweit und national am meisten gesampelte Musiker und DJ aus Österreich. Und er ist auch der meistverkaufte Musikkünstler und DJ aus Österreich mit afrikanischer Herkunft.
Außerdem, alle Alben sind auf Youtube, Google Play Music,  iTunes, Amazon, Beatport und weltweit bis zu 300 Download-Shop erhältlich. Darüber hinaus auch auf seiner Website https://www.michaelprincejohnson.com/ und DJ Mixes erhältlich.
Er ist auch Mitglied der erfolgreichen internationalen Musik Duo- Band The 72 Diamonds mit seiner Frau Michaela Queenie Johnson.
Seine Songs wurden auf CBS, BET (Black Entertainment Television), Videospielen für Starcraft, Shroud Of The Avatar Forsaken Virtues, The Lord Of Rings, Neverwinter, Star Wars: Battlefront II Sleeping Dogs, Grand Theft, Overwatch und Minecraft, Film für Roman Pozhidaev und Film für Trailer Recall For Pheasants, und auf Youtube-Kanälen platziert und von Millionen Users weltweit gesampelt. Außerdem war sein Album 72 Diamonds Vol. 38 im führenden DJ online Store Kompilation Album Beatport Music Releases Pack 895 (2019). Seine Artikel waren unter anderem im USA-Online-Magazin Revolvy Trending Topic, dem österreichischen Online-Magazin "Kurve Kulturvernetzung",  und anderen.
Außerdem wurden seine Songs vom nationalen Radiosender ORF Radio, FM4 und anderen unterstützt. Auch sein Musikvideo zu "Say My Name" aus dem Album 2010 "Say My Name Pt 2" war im österreichischen Musikfernsehen GO TV stark gespielt.
Darüber hinaus sind einige seiner Songs für
Sony / The Orchard, Sony / ATV Music Publishing, EMI Music Publishing, Warner / Chappell Music und Universial Music Group lizenziert.
Er ist am besten für lehrreiche Wirkung bekannt,  außergewöhnlichen produktiven Musikproduktionen, musikalischen Werke, für regelmäßige massive Albumveröffentlichungen, Gesang, DJ und für seine Mode. Er trat weltweit in zahlreichen Clubs und Events auf.
Darüber hinaus werden seine Songs von internationalen DJs von Ibiza bis zu den größten EDM-Festivals der Welt gespielt.
Seine musikalischen Themen handeln von der Wahrheit
über afrikanischer Zivilisationen, afrikanisches Glaubenssystem, afrikanische Kultur, Afrika ist der Ursprung der menschlichen Rasse und Zivilisationen, liste der afrikanischen Zivilisationen, die Geschichte über Religionen, wissenschaftlichen Rassismus, Diskriminierung gegen Schwarzafrikaner, linguistische Diskriminierung, die Vertuschung der Errungenschaften von Schwarzafrikanern, Menschenrechte, Psychologie, Genetik, Soziologie, Wirtschaft, Mathematik, Physik, Bildung, Arbeit, Bedeutung der Musik, Weltgeschichte und heute.
Er ist ein professioneller außergewöhnlich Musik Künstler, Musikproduzent, Komponist, Arrangeur, Sänger, Liedermacher und DJ. Zusätzlich, unabhängiger Forscher, Historiker, Aktivist und Sicherheitsdienst.
Als Sicherheitsdienst ist er bei der führenden Sicherheitsfirma Securitas beschäftigt.
Seine Instrumentalmusik sind alle Arten von EDM, House, Dancefloor, Rock, Nu Metal, Groove Metal, Heavy Metal, Electronic Rock, Hard Rock, Funk, Jazz, Blues, Club, Afrobeat, Reggae, Dancehall, Filmmusik, Klassische Musik, Klassische Crossover Musik Soul, RnB, and Hip-Hop.
Seine Musik hat eine außerordentlich kenntnisreiche Botschaft, sehr komplizierter Musikthemen und eine wahre historische Bedeutung. Seine Musik wird einfach Musik des Wissens, der Wahrheit, Bewusstsein und des Gewissens beschrieben.
Im Alter von 7 Jahren schrieb, komponierte, arrangierte und singt er seine eigenen Lieder. Neben dem DJ-Set spielt er verschiedene Instrumente wie Drum Machine, MPC, Percussion und Keyboards.
Seine erfolgreichsten Alben sind 72 Diamonds Volumes, African Civilizations Volumes, Michaela Queenie Johnson Volumes, Knowledge, Music And Me, Rock Crystal Volumes, Chill Out Time Volumes, Erotic Time Volumes, Halloween Time Volumes, My Symphony Vol.1, Top Singles From Michael Prince Johnson und Top Singles Dance and House.
Seine musikalischen Lieder Titeln sind sachlich, historisch und stammen aus Referenzen und Quellen von etablierten Büchern.
Seine bedeutendsten Singles:  
"African Civilizations Are The Oldest In Human History", " Kemet-Egypt Mean Place Of The Black African People (Land Of The Black People) ", "90% Of The Knowledge Today Is Originated From Black Africans", "Stolen Legacy Of Kemet Egypt Greek Philosophy Is Stolen Kemet-Egyptian Philosophy ", "Africans Have More Genetic Variation Than Other Race (DNA Proof)", " Know Yourself Is African Wisdom", "In Ancient Civilizations, They Worship Black Man And Black Women As Black Gods And Black Goddes", " African Belief System Is The Origin Of All Religion", " You Are Not Nigger, But Origin Of Human Race (DNA Proof)", "Blackness Is Origin Of All Colours", "European And Arab Supremacy (Read About)", " Scientific Racism ( Read About)", My Symphony Vol.1 and list goes on.

https://www.michaelprincejohnson.com/

New Albums: Knowledge, Music And Me (Soundtrack Album), Rock Crystal Vol. 2 and Rock Crystal Vol. 3.

New Singles: Time For Wedding and War Produced Death And Destruction.

More information about albums and film go to the official website www.michaelprincejohnson.com

Music Genre: Retro, Instrumental Rock, Metal and all types of Electronic Dance  Music.

Released: 2020

Label: WorldOceanMusicGroup.com

Produced, Composed, Arranged and Mixed  by  Michael Prince Johnson

Music Topics and Meanings of his Song Titles: about the truth of African Civilizations, African Belief System, African Culture, History Of Religion, about Knowledge, Scientific Racism, Discriminations Against  Black African People, Psychology, Genetics ( Biology), Sociology, Economics, Mathematics, Physics, Meditation ( African Origin ), Education, Meaning Of Music, World History and Today.

Duo Band Members of 72 Diamonds: Michael Prince Johnson with his wife Michaela Queenie Johnson.

Listen, Purchase and Buy The Albums or Singles at  iTunes, Amazon, YouTube und https://www.michaelprincejohnson.com/

 

Biography of Michael Prince Johnson

Michael Prince Johnson (born November 24, 1983) is an African-American single-handed professional extraordinary prolific and multi-genre recording artist, music producer, composer, arranger, singer-songwriter, and DJ. Also, independent researcher, historian, activist, and security.

He has released from 2007 to today a total of 70 albums, over 600 songs, 150 singles, soundtracks, film music documentary, DJ mix albums and single-handed sold worldwide around 5.9 million includes streamings. In 2020, he released his first film music educational documentary " Knowledge, Music And Me ". Also, his compositions were used for numerous video games, films, advertisements, and youtube channels. His global musical achievement includes musical artist and DJ with the greatest educational impact, DJ with the largest music catalogs, a musical artist with one of the largest music catalogs, one of the most sampled artists and DJ in the youtube channel, and one of the best selling EDM, instrumental rock and instrumental pop artists globally. Also, his music catalog is larger than any artist or band in the rank of world's best-selling music artists. His music catalog has a value of between 20 million to 100 million euros. Also, his album 72 Diamonds with 72 songs is the most expensive download Album on iTunes with the price of 72 Euro and running time of 8 Hours 35 Minutes. Also, his albums have been charted in the world's leading online store Amazon USA, UK, Germany, Austria, and Japan.
His name has on Google search engine between 50 million to 300 million results. Spotify the leading streaming service create the Spotify playlist "This Is Michael Prince Johnson" with his Top 50 most streaming hit songs. Also, Google Play Music create his Top 10 most streaming hit songs. All albums and songs are self-produced, composed, arranged and mixed.

His musical achievement in Austria includes the largest music catalog in Austria, the most sampled musical artist and DJ in the youtube channel globally and nationally that comes from Austria and he is also the best selling recording artist and DJ from Austria with African descent.
All Albums are available on Youtube, Google Play Music, iTunes, Amazon, Beatport, and up to 300 download stores worldwide. Also, available also on his website
https://www.michaelprincejohnson.com/ and DJ Mixes.
He is also a member of the successful international music duo band The 72 Diamonds with his wife Michaela Queenie Johnson.

His songs were used and sampled on CBS, BET (Black Entertainment Television), video games for Starcraft, Shroud Of The Avatar Forsaken Virtues, The Lord Of Rings, Neverwinter, Star Wars: Battlefront II, Sleeping Dogs, Grand Theft, Overwatch and Minecraft, Film for Roman Pozhidaev and Film Trailer for Recall For Pheasants, and sampled by millions of youtube channels users worldwide. Also, his album 72 Diamonds Vol. 38 was featured on the DJ leading Online Store compilation album Beatport Music Releases Pack 895 (2019). His articles were on USA online magazine Revolvy Trending Topic, Austrian online magazine Kurve Kulturvernetzung and among others.
His songs were supported on national radio station ORF Radio, FM4 and among others. Also his music video for "Say My Name" from the album 2010 " Say My Name Pt 2" get heavy rotation on Austrian music television GO TV.
Also, some of his songs are licensed to the Sony / The Orchard, Sony / ATV Music Publishing, EMI Music Publishing, Warner / Chappell Music and Universal Music Group.
He is best known for his educational impact, extraordinary prolific music productions, musical works, for regular massive album releases, singing, DJ and for his fashion. As DJ he has performed in numerous clubs and events worldwide. Also, his songs are played by international and national DJs from Ibiza up to the biggest EDM festivals around the world.
 His musical themes are about the truth of African civilizations, African belief system, African culture, Africa is the origin of the human race and civilizations, list of African civilizations, the history of religions, scientific racism, discrimination against black Africans, linguistic discrimination, covering the achievements and accomplishments of Black Africans, human rights, psychology, genetics, sociology, economics, mathematics, physics, education, employment, the importance of music, world history and today.
He is a professional exceptional music artist, music producer, composer, arranger, singer, songwriter, and DJ. Additionally, independent researcher, historian, activist, and security. As security, he is employed by leading Security Company Securitas.
His instrumental music includes of all kinds of EDM, house, dancefloor, rock, nu-metal, groove metal, heavy metal, Electronic rock, hard rock, funk, jazz, blues, club, Afrobeat, dancehall, reggae, film music, classical music, classical crossover, soul, RnB, and hip-hop.
His music has an extremely knowledgeable message, very complicated music themes and a true historical meaning. His music has simply described the music of knowledge, truth, consciousness, and conscience.
At the age of 7, he wrote, composed, arranged and sang his songs. In addition to the DJ set, he plays various instruments such as drum machines, MPC, percussion, and keyboards.
His most successful albums include 72 Diamonds Volumes, African Civilizations Volumes, Michaela Queenie Johnson Volumes, Knowledge, Music And Me, Rock Crystal Volumes, Chill Out Time Volumes, Erotic Time Volumes, Halloween Time Volumes, My Symphony Vol.1, Top Singles by Michael Prince Johnson and Top Singles Dance and House.

His musical song titles are factual, historically and come from references and sources of established books.
List of his most notable singles: "African Civilizations Are The Oldest In Human History", " Kemet-Egypt Mean Place Of The Black African People (Land Of The Black People) ", "90% Of The Knowledge Today Is Originated From Black Africans", "Stolen Legacy Of Kemet Egypt Greek Philosophy Is Stolen Kemet-Egyptian Philosophy ", "Africans Have More Genetic Variation Than Other Race (DNA Proof)", " Know Yourself Is African Wisdom", "In Ancient Civilizations, They Worship Black Man And Black Women As Black Gods And Black Goddes", " African Belief System Is The Origin Of All Religion", " You Are Not Nigger, But Origin Of Human Race (DNA Proof)", "Blackness Is Origin Of All Colours", "European And Arab Supremacy (Read About)", " Scientific Racism (Read About)", My Symphony Vol.1 and list goes on.

https://www.michaelprincejohnson.com/



DIVERSES / MISCELLANEOUS

WOHININUNDUMWIEN

Dieser LINK ist allen Wienern und denen, die in der Umgebung der Hauptstadt wohnen, wärmstens zu empfehlen. Da erfährt man, was jeden Tag in der Metropole und ihrer Umgebung in den Bereichen Kunst, Freizeit und mehr los ist. Klickt rein und findet die für euch passenden Veranstaltungen: https://www.facebook.com/wohininundumwien/

 

 

Where to go in your leisure time in Vienna? This link show you all daily events (culture, sports an all other kinds of events) in Vienna and the surroundings: https://www.facebook.com/wohininundumwien/

 


Kommentare: 0